zaterdag 20 juni 2009

EINDRESULTAAT AFSTUDEER PROJECT '09 - ID, The Pacific Dance Resemblances © Copyright Saphira Ursepuny

Afgelopen woensdag 17 juni om 11.45uur was het dan zover... AFSTUDEREN. De zenuwen gierden door mn lijf. Na wat gestress vooraf (wat er natuurlijk altijd bij hoort...) voelde ik een gezonde spanning en wist ik wat me te doen stond en hoeveel tijd er was voor ieder onderdeel:
- presentatie geven (15 minuten)
- vragen door eind-examencommissie (10 minuten)
- besloten zitting van de eind-examencommissie (10 minuten)
- feedback en formele beoordeling door eind-examencommissie (10 minuten)

In de laatste 10 min. sprong ik een gat in de lucht!!
Want al snel werd mij verteld dat ik met een groot succes was geslaagd. Een hele opluchting, blijdschap, maar aan de andere kant ook een raar gevoel.Ik besefte dat het de laatste keer was, om op de HKU (opleiding Digital Media Design) een presentatie te geven. Het was nu serieus en voor het "echie"!! En.... het allermooiste:
Ik hoef gewoon noooooit meer naar school!hahaha...
Het echte werk kan nu beginnen, maar eerst nog even lekker genieten van deze overwinning!


Na het allerlaatste half jaar er nog keihard tegenaan te gaan, mag het resultaat er dan ook wel wezen. Daarvoor wil ik iedereen nogmaals bedanken voor alle hulp die ze mij hebben aangeboden! En die mij veelal hebben gesteund tijdens m'n studiejaren, zelfs daar waar ik me thuis voelde in huize D&S&J ;-) Ik ben jullie allen eeuwig dankbaar!!!!!!


In september heb ik pas mijn diplomauitreiking en is er nog een Examen Expositie. Daarover houd ik jullie nog op de hoogte! Voor de nieuwsgierigen onder ons kunnen bij deze alvast het eindresultaat hier online zien:


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny


©Copyright 2009 Saphira Ursepuny



©Copyright 2009 Saphira Ursepuny

Voor degenen die nog niet helemaal weten waarop ik ben afgestudeerd, kunnen het concept hieronder nog eens nalezen.





Credits: "INTERACTIVE DRUM (ID), The Pacific Dance Resemblances" werd mede mogelijk gemaakt door:





©Copyright 2009 Saphira Ursepuny

Afgelopen vier jaar heb ik de studie Digital Media Design gevolgd aan de Hogeschool vd Kunsten Utrecht(HKU) te Hilversum:

Studieprogramma

Bachelor of Art and Technology in Digital Media Design is een voltijds vierjarige Nederlandstalige opleiding. De eerste twee jaar zijn opgebouwd uit onderwijsblokken van acht weken, waarin een thema centraal staat. Je krijgt dan een beperkt aantal hoorcolleges, instructies en productieworkshops waarin uitwerkingen van individuele en groepsopdrachten worden besproken. De eindstudiefase (de laatste twee jaar) kent blokken van een halfjaar. Er wordt gewerkt in projectvorm: een groep studenten werkt gezamenlijk planmatig aan een productie.


Graad/titel
Na het afronden van deze studie krijg je de graad Bachelor of Art and Technology in Digital Media Design (BAT) en de titel (kunsttechnisch) ingenieur (ing.).